Podologie

Als podoloog behandelen we klachten die voortkomen uit het afwijkend functioneren van de voeten en/of het looppatroon. Ook behandelen we huid- en nagelaandoeningen en geven we als podoloog preventieve adviezen.

Tijdens een podologisch onderzoek wordt er gestart met een vraaggesprek om meer te weten te komen over uw klachten. Daarna wordt gekeken naar de bewegingsmogelijkheden van de voet en worden eventuele pijnklachten gelokaliseerd. Daarna evalueren we de stand van uw voeten en de drukverdeling onder uw voet aan de hand van een elektronische drukmeting. Als laatste wordt uw looppatroon beoordeeld en wordt er gekeken naar uw schoenen en de slijtage hiervan.

Wanneer uit onderzoek blijkt dat podologische zolen voor u een oplossing kunnen bieden, wordt er door middel van een 3D-scan een afdruk gemaakt van uw voeten. Hiermee kunnen de zolen specifiek voor uw voeten gemodelleerd en vervaardigd worden.

Therapie mogelijkheden

Podologische zolen
Pijn- en/of vermoeidheidsklachten in de voeten, benen en of rug kunnen worden verminderd of verholpen door middel van specifiek voor u vervaardigde zolen

Op maat gemaakte slippers / huis schoenen
Bij FITS Footwear willen we graag een oplossing bieden aan mensen die altijd klachtenvrij willen lopen. FITS biedt slippers, sandalen en huisschoenen op maat. Wij hebben de mogelijkheid om jouw steunzool een-op-een te verwerken in een modieuze slipper, sandaal of huisschoen.
Siliconen orthese (=teenstukje)
Afwijkende teenstanden worden gecorrigeerd en/of drukplekken worden voorkomen
Instrumentele voetbehandeling
Wanneer de behandeling van een pedicure niet meer toereikend is kunt u bij ons terecht voor de behandeling van overmatige eelt- en likdoornvorming of ingegroeide nagels. Tevens valt hieronder de (wond)behandeling bij patiënten met Diabetes Mellitus.

Diabetes Screening
Risicoanalyse en advies ter preventie van voetwondjes
Reuma screening en behandeling
Screening van de voet op drukplekken en wondjes, (preventieve) behandeling van
aanwezige drukplekken en behandeling van eventueel aanwezige wondjes.
Tijdelijke vilttherapie
Pijnlijke drukplekken of wondjes worden met vilt direct ontlast en beschermd.
Adviezen
Hoe beter u weet wat goed is voor uw voeten, hoe beter u (preventieve) maatregelen kunt nemen.

Groepspraktijk FIKS Gistel

Maak eenvoudig een afspraak online

FIKS is een groepspraktijk in Gistel waar je terecht kunt voor osteopathie, kinesitherapie en podologie. Maak eenvoudig online je afspraak bij een van onze therapeuten via onderstaande link.

Groepspraktijk FIKS Gistel